REGULAMENTUL COMPETIȚIEI
12 Octombrie 2024 – Avrig, județul Sibiu
Acest regulament se aplică în cadrul competiției Făgăraș Adventure, organizată de către Propark – Fundația pentru Arii Protejate și Fundația Conservation Carpathia, ediția 2024.
CARACTERISTICILE COMPETIȚIEI
Făgăraș Adventure este o competiție cu caracter montan care testează aptitudinile fizice, psihice, de anduranță și de orientare ale echipelor.
Rutele sunt neamenajate și neprotejate, folosesc drumuri publice și drumuri forestiere, poteci marcate și nemarcate, pante cu înclinație mare și zone accidentate. Acestea trec prin oraș, zone împădurite, zone de pajişti și râuri. Parcurgerea acestora necesită ca fiecare participant să aibă următoarele cunoștințe, atitudini și abilități:
- experiență generală despre munte;
- parcurgerea unui traseu montan ușor - mediu;
- orientare in zone montane, chiar și în condiții de vreme rea și vizibilitate redusă. Aceasta înseamnă, printre altele, a fi capabil/ă să folosească o hartă și informațiile despre trasee pentru a ajunge în siguranță;
- comportament adecvat în caz de pericol și urgenţă în zona montană;
- comportament adecvat în caz de interacțiune cu animale sălbatice;
- comportament adecvat în caz de conflicte cu persoane (localnici) în stare de ebrietate sau irascibilitate.
Trebuie menționat faptul că oricât de multe măsuri de siguranță ar lua organizatorii, nu sunt și nu vor putea fi acoperite toate riscurile rezultate legate de natura probelor sportive, mediul și condițiile în care se desfășoară acestea.
Fiecare participant trebuie să dea dovadă de fairplay și prietenie și să acționeze în consecință atunci când situația o cere.
!!!Atragem atenția asupra faptului că niciun premiu și nici o performanță nu este mai presus de sănătatea și viața participanților. Aceștia trebuie să acționeze în consecință atunci când simt sau observă un pericol.
Echipele participante trebuie să fie formate din patru 4 membri, cu cel puțin un copil minor și cel puțin un adult. Dacă niciuna din persoanele adulte nu este părinte/reprezentant legal/tutore al minorului, atunci minorul va putea participa cu condiția ca una din persoanele adulte, membră a echipei, să dețină o împuternicire din partea unuia dintre părinții minorului. Unul din membrii adulți ai echipei este responsabil cu înscrierea echipei și reprezentarea sa în relația cu organizatorii.
Concursul Făgăraș Adventure presupune parcurgerea probelor de concurs de către toți membrii echipei, distanța maximă admisă între coechipieri fiind de maxim 100 de metri. Distanța între coechipieri poate fi măsurată în orice moment al cursei.
Înscrierea echipelor se va face de un membru adult al echipei folosind instrumentele disponibile pe site-ul competiției: www.fagaras-adventure.ro, urmând pașii prezentați acolo. În urma creării unui cont, participantul va primi un link unic la adresa de email furnizată, link pe care-l va folosi pentru a completa câmpurile cu datele echipei, coechipierilor sau pentru a aduce modificări ulterioare acestora.
Pentru că ne dorim promovarea masivului Făgăraș și ale comunităților sale locale în rândul publicului larg, toate echipele vor purta nume de toponime ale masivului Făgăraș (spre exemplu: nume de poiana, peșteră, vârf, vale, etc).
După 10 octombrie 2024 nu se vor mai accepta înscrieri, iar pentru modificarea componenței echipei organizatorii trebuie informați organizatorii înaintea startului.
SECȚIUNI
Făgăraș Adventure va avea 2 secțiuni, pe categorii de vârstă:
- Categoria I-a ”Huhurezul mare” – minorul desemnat căpitanul echipei are vârsta cuprinsă între 13 și 18 ani (neîmpliniți)
- Categoria a II-a ”Cocoșul de munte” – minorul desemnat căpitanul echipei are vârsta cuprinsă între 4 și 12 ani
Vârsta participanților, în contextul prezentului eveniment este considerată a fi numărul de ani împliniți în ziua cursei.
Participanții care parcurg întreg traseul în timpul limită regulamentar, în echipă, sunt considerați FINISHERI al competiției Făgăraș Adventure.
Doar echipele care parcurg traseul integral, în timpul regulamentar, se pot clasa pe podium (locurile 1, 2 și 3). În cazul în care nu sunt suficiente echipe care au parcurs traseul integral, aceste locuri nu se vor acorda, celelalte echipe care nu au parcurs traseul integral se vor clasa începând de la locul 4.
Orice echipa se poate retrage din competiție în orice moment, intrând în clasament în funcție de numărul de puncte atinse, cu obligația de a anunța organizatorul.
În cazul în care o echipă a depășit timpul limită dar se află încă pe traseu sau a sosit în tabăra de bază după expirarea timpului limită, aceasta va fi clasată în urma tuturor echipelor care au terminat traseul, chiar și incomplet, în timpul regulamentar. Acest fapt va fi marcat în clasament cu OVERTIME – depășirea timpului limită.
În cazul în care o echipă a depășit timpul limită și se află încă pe traseu, are obligația de a anunța organizatorii prin telefon. Ea se va întoarce în tabăra de bază prin orice mijloace, în cel mai scurt timp posibil.
Pentru descalificarea din alte cauze decât depăsirea timpului limită, se va acorda calificativul DSQ – descalificare.
Pentru Abandon, indiferent de lungimea traseului parcurs, se va acorda calificativul DNF – abandon.
TRASEU
Detaliile zonei de concurs și a punctelor de control de pe traseu vor fi comunicate doar la ședința tehnică, în seara anterioară competiției. Locația sedinței tehnice se va comunica pe pagina web
Posturile de control pot fi parcurse doar în ordinea menționată de organizator în sedința tehnică.
Dovada atingerii punctelor de control se va face prin
- Stampilarea Pașaportului (oferit de organizator) în cadrul fiecărui punct de control
În punctele de control sunt organizate probe speciale legate de specificul ariilor protejate, a căror detalii vor fi comunicate la fața locului de către arbitrii desemnați de organizatori. Acestea pot presupune îndemânare, intuiție sau cunoștințe generale de bază despre ariile protejate. Informații despre ariile protejate vor fi comunicatede organizator pe perioada înscrierilor, în mediul online.
Anumite drumuri publice din categoria autostrăzilor, a drumurilor europene și a drumurilor naționale vor fi marcate special pe hartă, cu roșu, ca trasee neutilizabile. Acestea se pot traversa perpendicular.
Pe hartă pot exista și zone interzise, marcate cu roșu. Pot exista puncte de control amenajate special pentru traversarea acestor zone.Traversarea acestor zone prin orice alt punct este strict interzisă, prezența concurenților în aceste zone ducând la descalificarea întregii echipe.
Alegerea traseului de concurs de către echipe se face pe proprie răspundere.
Traseul poate fi parcurs pe jos, călare sau utilizând:
- bicicleta/bicicletă electrică
- trotinetă/trotinetă electrică
- atelaje cu tracțiune animală
- alte mijloace de transport tip skateboard, hoverboard, role
Traseul nu poate fi parcurs cu:
- ATV, UTV, QUAD
- autovehicule motorizate
Traseul este neamenajat și neprotejat, de aceea exista riscuri de rănire și/sau deces. Concurenții trebuie să tină cont de pericolele care pot să apară în timpul cursei. Acestea includ și nu se rezumă doar la: coliziuni cu pietre, stânci, copaci, oameni, autovehicule, alte vehicule, alte obiecte; căderi, alunecări, răni provocate de frig și/sau căldură, hipotermie, insolație, deshidratare, degerături, arsuri, rău de altitudine, căderi de pietre, grindină, avalanșe de zăpadă, pietre şi/sau pământ, viituri, furtuni, fulgere, animale, reptile, insecte, incendii, înec, efort fizic, epuizare, lipsă semnal GSM.
TIMPUL REGULAMENTAR
Timpul regulamentar este de 8 ore de la ora startului. Acesta poate fi modificat pe parcursul competiției, de către organizatori, dacă există motive întemeiate. Modificarea timpului regulamentar va fi anunțată pe toate canalele de comunicare (sms, telefon, comunicări ale arbitrilor din punctele de control) astfel încât informația să ajungă la toți participanții.
Cronometrajul se va face la secundă (ex. 5 ore 38 minute și 03 secunde va fi înregistrat 5:38:03).
Timpul de sosire al echipei este dat de timpul în care ultimul coechipier trece linia de sosire.
În cazul întreruperii cursei, clasamentul va fi întocmit în funcție de atingerea posturilor de către echipe: echipa care a atins cele mai multe posturi, până în momentul întreruperii cursei, câștigă. Și în acest caz se vor acorda locurile 1, 2 și 3 (podium) doar echipelor care au ales traseul integral, fără a rata nici un post de control.
Startul se va da în data de 12 octombrie 2024, ora 09:00.
Timpul limită de sosire este de 8 ore (12 octombrie 2024, ora 17:00 – acest timp poate fi prelungit sau scurtat în funcție de ora startului și de modificarea timpului regulamentar)
CRONOMETRAREA TIMPULUI
Echipele vor avea de parcurs 10 puncte de control în care vor avea de urmat 10 probe speciale sub îndrumarea echipelor responsabile din post. Se va cronometra atât timpul petrecut în concurs, de la start până la finish, și timpul petrecut în punctele de control. Pentru clasament se va înregistra doar timpul petrecut în punctele de control, din momentul în care încep proba specială și până în momentul în care finalizează proba specială. La finalul concursului, după ce echipele ajung la linia de sosire, se va calcula totalul timpului petrecut în punctele de control și se va realiza clasamentul final.
ECHIPAMENT NECESAR
Echipament obligatoriu pe întreg parcursul concursului:
- Telefon mobil funcțional – 1/echipă
- Recipient apă de minim 200 ml (pentru folosire în punctele de hidratare, organizatorii nu vor asigura pahare de unică folosință) – individual
- Rucsac – individual
- Baton energizant – individual
- Bentiță / Șapcă – individual
- Haină de ploaie – individual
- Număr de concurs (asigurate de către organizatori)
- Harta și fișa de concurs (vor fi distribuite de către organizatori) / echipă
- Trusa de prim ajutor (fașă elastică, bandaj steril, leucoplast, dezinfectant) / echipă
În cazul utilizării bicicletei/trotinetei se va folosi următorul echipament individual:
- Bicicletă/trotinetă funcțională, în conformitate cu prevedierile legale
- Cască
- Lumină albă în față (se acceptă și lanternă frontală), lumină roșie în spate, în conformitate cu legislația rutieră.
Numărul de concurs trebuie să fie atașat de echipament și de bicicleta și în mod obligatoriu trebuie să fie vizibil pe toată perioada concursului.
În cadrul ședinței tehnice se vor înmâna hărțile și fișele de concurs (daca este cazul), se vor comunica detaliile exacte ale probelor şi ale traseelor concursului.
Verificarea echipamentului se va face înainte de start și în mod aleatoriu pe toată perioada concursului, în orice locație, de către arbitri. Lipsa oricărui obiect din echipamentul individual sau per echipă atrage după sine descalificarea întregii echipe.
La Start se vor verifica actele de identitate ale participanților.
PUNCT DE ALIMENTARE, SUPORTERI/ AJUTOR EXTERN
Fiind o competiție de aventură, va exista 1 punct de hidratare sau alimentare pe traseu, amenajat de organizatori.
Suporterii pot susține orice competitor cu condiția să respecte regulile oficialilor și să nu împiedice desfășurarea competiției.
Echipele ai căror susținători nu respectă aceste reguli pot fi penalizate sau excluse din competiție, conform prezentului regulament.
Concurenții au dreptul să își cumpere orice alimente, băuturi sau echipamente de la magazine aflate în zona de concurs, exceptând zonele nepermise marcate pe hartă.
PENALIZĂRI/ DESCALIFICĂRI
Organizatorul își rezervă dreptul de a descalifica o echipă în următoarele cazuri :
- Lipsa sau pierderea totală sau parțială a echipamentului obligatoriu conform prezentului regulament;
- Accidentarea, după start, a unuia sau mai multor membrii ai echipei, iar starea lui/lor nu mai permite continuarea cursei (aceasta va fi stabilită de echipa de organizare);
- Accesul în zonele și traseele marcate pe hartă cu roșu;
- Modificarea sau schimbarea numerelor de concurs.
Organizatorul își rezervă dreptul de a penaliza cu 2 ore sau mai mult o echipă în următoarele cazuri:
- Comportament nesportiv față de alți participanți, oficiali, public, alte persone (acte violență, injurii, sabotare, intimidare, perturbarea liniștii publice –localnici/coechipieri)
- Nerespectarea distanţei maxime de 100 m dintre coechipieri;
- Alte situații de nerespectare a regulamentului.
Dacă în urma acestei penalizări, timpul de concurs al echipei depășește timpul limită regulamentar, echipa respectivă va fi clasată în urma tuturor echipelor care au terminat traseul, chiar și incomplet, în timpul regulamentar.
ABANDONUL
Orice participant care nu mai poate continua sau nu mai vrea să continue cursa, indiferent de motiv trebuie să-i informeze pe organizatori în cel mai scurt timp posibil, în tabăra de bază, la punctele de control, sau telefonic la numerele de urgență care sunt notate pe hartă.
PROGRAMUL
- Ședința tehnică – 11 octombrie 2024, ora 17:30
- Verificarea echipamentului și a echipelor– 12 octombrie 2024, ora 8:30
Data |
Ora |
Evenimentul |
17.09.2024 |
08:00 |
Începerea înscrierilor |
10.10.2024 |
23:59 |
Încheierea înscrierilor |
10.10.2024 |
09:00 |
Comunicarea punctului de start/finish |
11.10.2024 |
17:30 – 18:00 |
Semnarea fișei pe proprie răspundere și ridicarea kit-ului de participare |
18:00 19:00 |
Ședința tehnică în care: |
|
12.10.2024 |
09:00 |
Startul concursului |
12.10.2024 |
17:00 |
Sfârșitul timpului regulamentar de concurs |
18:00 |
Festivitatea de premiere |
Acest program poate suferi modificări care vor fi comunicate pe site-ul competiției.
Prezența la ședința tehnică a cel puțin un membru al echipei este obligatorie. Organizatorii nu își asumă răspunderea în cazul în care concurenții nu cunosc anumite particularități ale ediției care au fost comunicate la ședința tehnică. Aceste detalii vor face parte din regulamentul competiției.
La ședința tehnică se va comunica
- Traseul
- Traseele neutilizabile, zonele interzise și eventualele puncte de traversare permise ale acestora, dacă există
- Anumite particularități ale probelor, dacă este cazul
- Detalii de natură administrativă și logistică
- Modificări ale programului
Tot în cadrul ședinței tehnice se vor înmâna hărțile și fișele de concurs (dacă este cazul). Anumite probe din punctele de control vor fi comunicate doar la fața locului de către arbitrii din post pentru a păstra caracterul de aventură al competiției.
FOR DECIZIONAL
Pentru o cât mai bună transparență, la ședința tehnică organizatorii vor comunica concurenților componența forului decizional care va lua deciziile importante pe parcursul concursului, cum ar fi:
- Prelungirea sau reducerea timpului limită pe motive de vreme sau organizatorice;
- Descalificarea sau penalizarea unei echipe;
- Modificarea probelor speciale;
- Modificarea traseului;
- Oprirea cursei;
- Alte decizii organizatorice
Aceste decizii se iau prin vot și dacă este necesar după consultarea arbitrilor din teren.
CONTESTAȚII
Contestațiile privind clasamentul sau orice alte aspecte se depun în termen de maxim 7 zile de la expirarea termenului limită al competiției. Contestațiile se depun în scris prin e-mail la adresa office@propark.ro numai de către căpitanul echipei. Forul decizional va răspunde fiecărei contestații în scris pe site-ul competiției în termen de maxim 7 zile de la depunerea lor.
Pentru transparență, toate contestațiile și răspunsurile vor fi făcute publice pe site-ul sau pagina de Facebook a competiției. Prin depunerea contestației concurenții acceptă în mod implicit acest fapt.
ALTE PREVEDERI
Organizatorii nu își asumă răspunderea pentru condițiile meteo nefavorabile și își rezervă dreptul de a opri cursa sau modifica traseul și/sau probele în orice moment în cazul în care condițiile meteo vor dicta aceasta.
Echipele concurente vor certifica prin semnătura lor că au acceptat regulamentul concursului si că vor respecta legislația rutieră în vigoare.
Prin înscrierea lor valabilă, echipele acceptă automat regulamentul precum și consecințele nerespectării prescripțiilor acestuia.
Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica prezentul regulament și vor notifica concurenții în legătură cu modificările apărute printr-un email trimis căpitanilor echipelor. Necunoașterea regulamentului nu scutește de răspundere echipele afectate sau pe oricare dintre membrii lor.